Strona główna             Kontakt Język Polski English

 

Call Center COMFORTUM
tel. +48 42 631 02 03
email: spa@spahotele.pl




Szukaj hotelu
Wpisz dane hotelu który chcesz zarezerwować
Kraj:
Miasto:
Standard:
Obiekt:
Szukaj hotelu
Szukaj Pakietu
Szukaj na mapie




Promocja
Pakiety z 5% rabatem na portalu spahotele.pl
Tylko teraz pakiety SPA TANIEJ niż w hotelu. Sprawdź i zarezerwuj!
Zadzwoń teraz: (42) 631 02 03

Więcej
1
2

Międzynarodowych Targów – Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR 2010

Międzynarodowe Targi Łódzkie zapraszają w dniach 26 – 28 lutego 2010 r. na XVI edycję Międzynarodowych Targów – Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR. Honorowymi patronami imprezy są Minister Sportu i Turystyki, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Marszałek Województwa Łódzkiego oraz Prezydent Miasta Łodzi.

Celem imprezy jest zaprezentowanie inicjatyw oraz projektów realizowanych przez instytucje
i organizacje powołane do promowania walorów turystycznych miast, państw i regionów świata, ich historii, kultury, obyczajów, a także ofert indywidualnych przedstawicieli branży turystycznej.

Zaproszenie do udziału w targach przyjęło 160 przedstawicieli branży turystycznej. Wśród nich są wystawcy zagraniczni, którzy reprezentować będą następujące kraje: Białoruś, Czechy, Egipt, Gruzję, Izrael, Litwę, Palestynę, Portugalię, Rosję, Tunezję, Słowenię, Sri Lankę, Ukrainę, Węgry oraz Wielką Brytanię. Ich prezentację uzupełni oferta turystki wyjazdowej do innych zakątków świata prezentowana przez biura podróży.

W ramach ekspozycji targowej polską ofertę turystyczną  przedstawią instytucje samorządowe i lokalne z województw łódzkiego, kujawsko-pomorskiego, małopolskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, podlaskiego, pomorskiego, śląskiego, świętokrzyskiego, warmińsko- mazurskiego, wielkopolskiego, zachodniopomorskiego. Nie zabraknie indywidualnych obiektów turystycznych i noclegowych oraz ofert gospodarstw agroturystycznych.


TARGI dla BIZNESU
Targi NA STYKU KULTUR to ważne spotkanie branży turystycznej. W ubiegłym roku uczestniczyło w nim blisko 160 firm, reprezentujących różne sektory turystyki m.in. biura podróży, touroperatorów czy indywidualnych organizatorów. 
Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom w ramach targów odbędzie się szereg wydarzeń o charakterze B2B:
  •  Konferencja „JAK ROZWIJAĆ TURYSTYKĘ W GMINIE I POWIECIE?”
Pierwszego dnia targów Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi wraz z Regionalną Organizacją Turystyczną Województwa Łódzkiego organizuje konferencję poświeconą zagadnieniom związanym z tworzeniem produktu turystycznego. 

Seminarium skierowane jest przede wszystkim do przedstawicieli lokalnych władz samorządowych: wójtów, burmistrzów, radnych, a także pracowników wydzielonych jednostek urzędów gminnych i powiatowych odpowiedzialnych za sprawy turystyki.

Jego celem jest zwrócenie uwagi na kluczową rolę zaangażowania władz w procesie rozwoju turystyki w regionie. Referaty, przygotowane przez przedstawicieli uczelni wyższych z Krakowa (Uniwersytet Jagielloński), Poznania (Akademia Ekonomiczna) i Łodzi (Uniwersytet Łódzki, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi) oraz praktyków (ROT WŁ), zaprezentują szerokie spektrum możliwości wspierania branży turystycznej przez decydentów i administrację terenową.

  • Łódzki Jarmark Turystyczny

Workshop organizowany jest po raz drugi przez MTŁ i TTG we współpracy z Regionalna Organizacją Turystyczną Województwa Łódzkiego. Podstawowym celem workshopu jest umożliwienie bezpośrednich kontaktów twórcom, właścicielom i dystrybutorom produktów turystycznych z Łodzi i województwa z podmiotami zainteresowanymi kupnem ofert turystyki przyjazdowej do naszego regionu.

  • Seminarium WYKORZYSTANIE MOŻLIWOŚCI INTERNETU W BIZNESIE TURYSTYCZNYM

Podczas seminarium poruszone będą zagadnienia dotyczące najważniejszych aspektów zaistnienia firmy w Internecie.

Uczestnicy dowiedzą się o sytuacji reklamy internetowej na Polskim rynku i trendach światowych, możliwościach wykorzystania najważniejszych narzędzi internetowych w procesie pozyskania klientów i budowania relacji, ze szczególnym naciskiem na narzędzia Google i programu reklamowego Google AdWords.

- wpływ internetu na biznes,
- zmiany zachowania konsumentów pod wpływem Internetu,
-  przedstawienie narzędzi promocji w internecie (wyszukiwarka, email marketing, blogi, youtube, reklama lokalna, display, sieci partnerskie) - na zasadzie plusów i minusów,
- strategie marketingu w internecie ze względu na cele biznesowe firmy,
- analityka internetowa czyli czego się można dowiedzieć o swoich klientach w Internecie.

  • Seminarium JAK OPTYMALNIE PRZYGOTOWAĆ MULTIMEDIA (film, zdjęcia, virtual tour)

W dobie coraz szybszego Internetu tekst schodzi na plan dalszy. Dziś każdy potencjalny klient biura podróży, czy osoba chcąca odkryć uroki nowego miejsca, w pierwszej kolejności szuka informacji w sieci. Poza ceną, to właśnie dobrze spreparowane multimedia pozwalają poczuć miejsce i emocje, jakie mu towarzyszą.  Na podstawie subtelnych różnic w przekazie dokonujemy decyzji. Często planujemy podróż z dużym wyprzedzeniem, aby uniknąć niespodzianek. Jak rozkochać internatów w naszej ofercie, pozwolić im marzyć?  Tego uczestnicy dowiedzą się na seminarium firmy Tim Bosko.

  • Seminarium ZMIANY W ZASADACH ORGANIZACJI WYPOCZYNKU DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

Organizatorem seminarium jest Izba Turystki Ziemi Łódzkiej wraz z Kuratorium Oświaty w Łodzi. Podczas spotkania poruszane będą następujące zagadnienia:

  1. Nowe rozporządzenie MEN dotyczące wypoczynku:
    1. procedury postępowania,
    2. działania kuratorium wobec "dzikich koloni", które zostaną wskazane,
    3. kontrole placówek przed i podczas trwania wypoczynku.
    4. Organizacja imprez turystycznych przez szkoły:
      1. zasady akceptowania imprez – dokumenty,
      2. działania kuratorium względem "szarej strefy" - nauczycieli prowadzących ukrytą działalność oraz ludzi "pomagających" organizować takie imprezy.
  2. Współpraca między branżą turystyczną i kuratorium - zasady przepływu informacji, organizacja szkoleń podstawowych i uzupełniających
  • Panele dyskusyjne dla studentów kierunków turystycznych

Wspólnie z Wyższą Szkoła Turystyki i Hotelarstwa zapraszamy wysokich studentów kierunków turystycznych na spotkania z przedstawicielami branży na których będą mogli zapoznać się z profilem ich działalności, możliwościami zatrudnienia i wymogami pracodawców. Dla przedsiębiorstw turystycznych spotkania te będą okazją do spotkania się z potencjalnymi pracownikami oraz zebrania danych osób zainteresowanych podjęciem pracy w turystyce.

___________________________________________________

 

TARGI dla INYWIDAUALNEGO ODBIORCY
Targi NA STYKU KULTUR to doskonała okazja dla mieszkańców Łodzi i regionu do zapoznania się z aktualną ofertą na sezon 2010, a także możliwość odkrycia nieznanych dotąd miejsc i urokliwych zakątków,  których tak wiele znajduje się na turystycznej mapie Polski. W ramach imprez towarzyszących odbędą się m.in.:
  • Prezentacja Województwa Śląskiego

Śląska Organizacja Turystyczna oraz Śląskie zapraszają na  prezentację regionu w ramach której odbędą się m.in.:

- Występy zespołu ŚLĄSK  - piątek godz. 11.00, 12,15, 13.30, 14.45, 16.00; sobota godz. 10.30, 11.45, 13.00, 14.15, 15.30; niedziela godz. 10.30, 11.45, 13.00, 14.15
- animacja ROZBIERAMY ŚLĄZACZKĘ, ROZBIERAMY ŚLĄZAKA - piątek godz. 11.30, 14.00; sobota godz. 12.15, 14.45; niedziela godz. 11.00, 13.30
- animacja POZNAJ ŚLĄSKIE SMAKI CZYLI WSPÓLNE KULANIE ŚLĄSKICH KLUSEK - piątek godz. 12.45, 15.15; sobota godz. 11.00, 13.30 16.00; niedziela godz. 12.15
- zabawa DETEKTYW Szlaku Zabytków Techniki
- liczne konkursy z nagrodami

  • „Tunezja. W poszukiwaniu Dżinów i przygód” i „Śląsk. Kraina nieodkrta”

Prezentacje fotograficzne w formie warsztatów przygotowane przez niezalezych fotografów Annę Olej – Kobus i Krzysztofa Kobusa. Od lat przemierzają Polskę, by poprzez zdjęcia i reportaże pokazywać jej piękno. Współpracującą z licznymi wydawnictwami oraz pismami poświęconymi podróżom i turystyce. Za album „Podróże bez granic - Tunezja” otrzymali najwyższą nagrodę „Złoty Jaśmin” przyznawaną przez Tunezyjskie Ministerstwo Turystyki. Podczas targów zabiorą nas w podróż w świat arabskiej baśni z tysiąca i jednej nocy - pełnej barw, muzyki i orientalnego klimatu oraz odkryją przed nami krainę pełną fascynujących miejsc pełnych legend i tajemnicy.

  • „Słowenia na styku kultur”

Wzrok, węch, smak, słuch i dotyk to zmysły, które mają niezwykle silny wpływ na decyzje człowieka. Ale wpływ ten zmienia się w zależności od czasu i przestrzeni. Przejawy tego widoczne są również w różnorodności kulturowych regionów Słowenii.

Pod względem geograficznym Słowenia położona jest na styku światów alpejskiego, panońskiego, dynarskiego i śródziemnomorskiego. Wyjątkowe zróżnicowanie środowiska przyrodniczego i wzajemne przenikanie naturalnych regionów, gdzie od wieków mieszały się różne kultury, odcisnęły szczególne piętno na mieszkańcach tych ziem. Na stosunkowo niewielkiej powierzchni zrodziła się ogromna różnorodność, która dzisiaj stanowi wyzwanie dla turystów.

  • MUZEALNIK ŁÓDZKI – przewodnik po łódzkich muzeach

Tradycyjnie podczas tragów NA STYKU KULTUR zapraszamy zwiedzających na wycieczki po Łodzi. W tym roku będą to wycieczki po łódzkich muzeach.

Zapraszamy publiczność targów NA STYKU KULTUR z biletem wstępu na zorganizowane zwiedzanie z przewodnikiem do:

- Centralne Muzeum Włókiennictwa,
- Muzeum Fabryki,
- Muzeum Miasta Łodzi,
- Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne,
- Muzeum Sztuki ms2,
- Muzeum Komunikacji Miejskiej MPK,
- Muzeum Farmacji,
- Muzeum Bajki,
- Muzeum Książki Artystycznej.

  • KONKURS Z NAGRODAMI dla publiczności odwiedzającej targi

Przedmiotem konkursu jest wyłonienie 10 osób, które wybiorą najciekawsze stoisko
XVI Międzynarodowych Targów – Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR, uzasadnią swój wybór i prześlą odpowiedź do Międzynarodowych Targów Łódzkich za pomocą formularza on-line zamieszczonego na www.nastykukultur.pl . Nagrodami będą vouchery pobytowe ufundowane przez wystawców targów.

  • Etap Wojewódzki Konkursu Polski Producent Żywności
Organizowanie wojewódzkiego etapu konkursu Polski Producent Żywności w naszym województwie jest już kilkuletnią tradycją. U podstaw tej inicjatywy tkwi promowanie najlepszych polskich producentów żywności, często nie docenianych i anonimowych, ale mogących skutecznie konkurować na europejskim rynku żywności. Każda edycja tego konkursu przeprowadzona na terenie województwa łódzkiego ma za zadanie promowanie regionalnych producentów żywności, produkujących dobrą, tanią i cenioną przez klientów żywność, na polskich komponentach i w oparciu o polski kapitał. Spośród wyłonionych przez Kapitułę Wojewódzką laureatów wybierani są producenci, którzy przy wsparciu finansowym Marszałka Województwa mają możliwość pokazania firmy i produktów na targach w kraju i za granicą
  • Promocja wydawnictwa edukacyjnego dla młodzieży „WYBIERAM WĘDROWANIE”.

Organizatorem spotkania jest Łódzki Oddział PTTK we współpracy z Kuratorium Oświaty w Łodzi. Każdy z uczestników otrzyma bezpłatny egzemplarz promowanej książki

  • Wystawa  „W centrum kultury – wielokulturowość ziemi łódzkiej”

Wystawa zorganizowana została przez Wyższą Szkołę Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi. Fotografie autorstwa pracowników Uczelni - Justyny i Jakuba Grabowskich prezentują dawne, wielokulturowe tradycje województwa łódzkiego. Przedstawiają zabytkową zabudowę miast i wsi naszego regionu, tworzącą niegdyś charakterystyczny ład i porządek. Nietypowe, oryginalne układy urbanistyczne, domy, rezydencje, świątynie oraz nekropolie różnych wyznań pochodzą z okresu rozwoju Łódzkiego Okręgu Przemysłowego ukształtowanego na początku XIX w. Czeskie cmentarze w Zelowie i Faustynowie, synagogi w Żychlinie i Grabowie, kirkuty w Szadku i Zduńskiej Woli, aleksandrowski Rynek czy pabianickie domy tkaczy to tylko niektóre z prezentowanych na wystawie miejsc. Miejsc, które dziś położone ustronnie, z dala „od cywilizacji”, niszczejące i coraz bardziej zapominane przez obecnych mieszkańców, stanowią cenną pamiątkę czasów dawnego prosperity naszego regionu. Przypominają kim byli twórcy łódzkiej „potęgi przemysłowej” – Polacy, Niemcy, Czesi, Żydzi i Rosjanie…